Nysted
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den første plan!

3 deltagere

Go down

Den første plan! Empty Den første plan!

Indlæg  Matias Ons Jan 16, 2008 3:24 pm

Vi skal:

1. finde et sted at bygge halmhuset

- Det skal være på Sjælland eller Falster i prioriterede rækkefølge
- Det må gerne være lidt ude på landet af, men ikke for langt fra en station
- Det skal ligge i prislejet 100.000-350.0000 kr. helst, og der behøves ikke nødvendigvis at være et hus i forvejen. Kan man få grunden så billigt at det kan betale sig at få håndværkere til at lægge fundament osv. så gør vi bare det
- huset skal være på i hvert fald 150 m2 og der skal være en rimelig stor have til


2. Vi skal have fundet ud af hvordan vi finansierer byggeriet

- Er det muligt at låne pengene i banken, og hvad skal der til for at kunne låne dem
- Er der andre måder man ellers kan låne penge på (fx ens forældre haha)
- Hvor meget kommer hele projektet til at koste (at leve for imens byggeriet står på, materialer, håndværkere etc.)

3.Hvordan bygger man overhoved et halmhus?

- Vi skal først snakke med en masse mennesker om deres erfaringer med halmhusbyggeri
- læse til det står os ud af ørene
- evt. tage til Friland i Jylland og snakke, se os omkring og måske endda få lov at hjælpe til med igangværende byggeri
- finde ud af hvad vi kan lave og hvad der skal håndværkere til

4. Finde ud af alt det praktiske som hvem der skal kontaktes før og mens man er i gang med sådan et projekt

- Kommunen, halmhusejere, venner og familie med henblik på hjælp:), bygningskonstruktører og andre der ved hvordan man bygger et hus og laver en ordentlig tegning.
- Hvornår skal der bygges og hvor lang tid bruger man
- hvad for materialer skal der bruges og hvor, hvordan og hvor billigt får man fat i det


Og helt sikkert 1000 andre ting jeg ikke har skrevet med...

Men hold kæft hvor er det spændende:)

Og det her er mest bare for sjov, for lige at vise hvordan vi kan lege med indretningen osv.




Den første plan! N523884157_255279_7450

Den første plan! N523884157_255278_7059
Matias
Matias
Admin

Antal indlæg : 59
Age : 36
Location : cph/nysted
Registration date : 18/11/07

Tilbage til toppen Go down

Den første plan! Empty wuhu!

Indlæg  nana Ons Jan 16, 2008 8:42 pm

hvor er det fedt! jeg er så opsat på det. det kilder i maven og klør i mine fingre for at komme igang. men vi burde samles en dag inden for nærmeste fremtid og holde ..husmøde! jeg vil gerne ud og se et færdigt hus blandt andet. majbrit siger at der ligger et lidt uden for nykøbing. ellers er der en hel by af halm et eller andet sted på nordsjælland. der er også kurser i halmhusbyggeri og i hvordan man laver masseovne osv., så hvis det ikke koster røven ud af bukserne, var det jo også en mulighed.
nana
nana

Antal indlæg : 11
Age : 34
Location : svendborg/nysted
Registration date : 18/11/07

Tilbage til toppen Go down

Den første plan! Empty Sv: Den første plan!

Indlæg  Klas Ons Jan 16, 2008 9:11 pm

Jeg synes vi mangler noget præcamping Smile

Nej det ser sku godt ud Suger Daddy, jeg tror det vigtigste er at finde ud af om det overhovedet er muligt at skaffe pengene da det ellers er et helt håbløst projekt.

Ville meget gerne have at i poster links til gode ting i læser, for så vil jeg printe dem ud på jobbet og læse det igennem, kan fandme ikke side foran en computer og læse noget seriøst, det er som at give et barn et bolsje i hånden og sige at de ikke må spise den. Smile
Klas
Klas
Admin

Antal indlæg : 91
Age : 37
Location : Nysted
Registration date : 18/11/07

https://nysted.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Den første plan! Empty yup - it all boils down to the money!

Indlæg  Matias Ons Jan 16, 2008 9:56 pm

Jeg er også blevet mere og mere tændt siden i var her, det er simpelthen en alt for god idéSmile Men det er rigtigt som du siger klas, det kommer i første omgang an på om vi kan skaffe pengene - og jeg er bange for det i mit tilfælde kan blive et ornligt problem, ihvertfald som min situation ser ud lige nu:( og som det er nu - hvis jeg kommer ind på grafisk højskole til sommer, så ved jeg ik om jeg kan få fri i nogle måneder og bygge (men jeg kommer sgu nok ik ind, skal være super dygtig for at komme ind, og det er jeg ik endnu, så koldt vand i blodet klas:) - kommer jeg ik ind, så skal jeg ihvertfald lige til Indien i 3 måneder til vinter, sådan er det:) - MEN, kommer jeg ik ind på grafisk højskole og kommer hjem fra Indien - så er jeg villig til at lægge alt på hylden for det her projekt.

Jeg har ikke været i banken endnu, men tar derned i løbet af ugen her og prøver at høre dem hvad der skal til for at låne pengene. - frygter desværre det værste - for fanden, de tør jo fandme låne mig 2000 kr. hvis jeg har brug for det en måned det går lidt dårligt. Men så kan de da ihvertfald fortælle mig hvad der skal til for at kunne låne dem, hvis bare et fast job som det du har klas, så er det jo fint nok, for det vil jeg så få når jeg kommer hjem fra Indien.

Men jeg skriver selvfølgelig når jeg hører fra dem.

Og kig på det der hus, send link, whatever, alle muligheder skal tjekkes:)
Matias
Matias
Admin

Antal indlæg : 59
Age : 36
Location : cph/nysted
Registration date : 18/11/07

Tilbage til toppen Go down

Den første plan! Empty Sv: Den første plan!

Indlæg  Klas Ons Jan 16, 2008 11:55 pm

du kan nemt få et job på transcom, jeg er også begyndt at tage over timer (dvs timer til 115kr mere i timen) for at kunne spare op. Smile
Klas
Klas
Admin

Antal indlæg : 91
Age : 37
Location : Nysted
Registration date : 18/11/07

https://nysted.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Den første plan! Empty Sv: Den første plan!

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum