Nysted
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

tror mere og mere på det her

3 deltagere

Go down

tror mere og mere på det her Empty tror mere og mere på det her

Indlæg  Matias Tors Jan 17, 2008 4:06 pm

Hey nybyggere:)

Jeg var i banken idag for at høre dem om det var en umulighed at låne mellem 200.000 og 150.000 kr. og sjovt nok var det ikke så umuligt som man skulle tro.
Det Banken skal vide før de kan låne pengene, er IKKE hvordan min økonomiske situation ser ud nu, det er ihvertfald ikke det der er det vigtigste. For at Banken kan låne mig penge skal de sikre sig at jeg kan stille sikkerhed i et eller andet - og det jeg kan stille sikkerhed i er det hus som vi skal bygge:) det hjælper selvfølgelig hvis jeg har opbygget en lille opsparing, har fast arbejde osv. so far, so good....

For at finde ud af om de kan stille sikkerhed i det hus vi vil bygge, så skal de vide hvilke, for det første, om huset kan forsikres, sådan at det ikke lige brænder ned og man står uden hus og en gæld på nogle hundrede tusind kr.

Men hvordan har forsikringsselskaberne det med øko-halmhuse bygget op af halm der jo brænder let og kan optage fugt meget lettere end mursten... jojojo, her skal man kunne bevise at der ikke er noget farligt ved at bygge halmhus, og heldigvis er lovgivningen ikke så streng mere og der er kommet mere information - dvs. der er udgivet foldere fra staten som siger at halmhuse (når de bygges rigtigt) er lige så gode som alle andre huse:)

Så man skal altså tage info om halmhuse/beviser osv. - med over til forsikringsselskaberne og få dem med på ideen - så skal man lave et budget for AAALLLTT (hvad koster det at bygge, hvor mange penge koster det at låne osv.) - så tar man hele lortet med i banken, laver et møde hvor man fremlægger ALT... sørger for at det hele bare er så 100% i orden at de ikke tar en med bukserne nede - og så er det bare med at høre deres dom og tage imod evt. råd hvis de har nogle.

Men ihvertfald - grundlæggende er det altså ikke totalt ude i hampen at låne de penge der skal til - også selvom man kun lige i tyverne som vi er (eller ihvertfald os to klas, hehe, no offense Nanna) og selvfølgelig, why should it, der er massere af unge iværksættere derude, hvorfor sku vi snydes?

Ihvertfald har jeg fundet en genial side:

http://www.kts.dk/pics/filer/pdfhalmsombyggematerialeflank.pdf
Matias
Matias
Admin

Antal indlæg : 59
Age : 36
Location : cph/nysted
Registration date : 18/11/07

Tilbage til toppen Go down

tror mere og mere på det her Empty foldere vi skal have fat i

Indlæg  Matias Tors Jan 17, 2008 4:07 pm

Rolf Jacobsen ”Halm som byggemateriale 4 98 s. 1999

Matts Myhrman & ”Buildt it with Bales” 2 131 s. 1998
S.O. MacDonald

Paul Lanciski & ”Serious straw bale” 1 355 s. 2000
Michel Bergeron

Carsten Pedersen, ”Anvendelse af alternative 1 154 s. 2003
Ernst Jan de Place Hansen, isoleringsmaterialer”
Morten Hjorslev Hansen & By & Byg anvisning 207
Rob Marsh

Jørgen Munch-Andersen, ”Halmhuse – udformning 1 71 s. 2003
Birthe Møller Andersen og materialeegenskaber”
Matias
Matias
Admin

Antal indlæg : 59
Age : 36
Location : cph/nysted
Registration date : 18/11/07

Tilbage til toppen Go down

tror mere og mere på det her Empty Sv: tror mere og mere på det her

Indlæg  Klas Tors Jan 17, 2008 6:28 pm

det var da utroligt så tændt du er på det projekt Very Happy

men fuck hvor ku det også være fedt.

det er dejligt at du har fået undersøgt det med banken, jeg ved at jeg har ca 10 timers overtid / fremmøde på fridag / varsko, dvs ca 1000-2000 kr xtra som jeg regner med at sætte til side når jeg får dem 1. marts.

Jeg er også begyndt at spørge om de vil have jeg bliver xtra timer for hvis de siger ja skal de gave ca 220 kr i timen for det. og det er nok den nemmeste vej for mig at få penge på.

Glæder mig også til 1. feb da jeg sådan cirka kan se hva jeg så kan sætte til side hver måned til projektet.

men regner med at det bliver et sted mellem 1000-5000 kr om mdr.
Klas
Klas
Admin

Antal indlæg : 91
Age : 37
Location : Nysted
Registration date : 18/11/07

https://nysted.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

tror mere og mere på det her Empty Sv: tror mere og mere på det her

Indlæg  nana Fre Jan 18, 2008 12:46 am

det tegner virkelig godt det her. det er fedt du er så handlekraftig Sugar Daddy.
jeg går stadig rundt med hovedet i skyerne. jeg ved ikke om det er iværksat endnu, vi bør lave en mappe hvor vi samler info. hvis klas kan printe fra transcom ville det være perfekt. jeg er ikke selv organiseret nok til at holde styr på papirer osv.
hvor er det i øvrigt dejligt at have forum. nu kommer det virkelig til sin ret. hurra for jer og jeres geni streger :)
nana
nana

Antal indlæg : 11
Age : 34
Location : svendborg/nysted
Registration date : 18/11/07

Tilbage til toppen Go down

tror mere og mere på det her Empty Sv: tror mere og mere på det her

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum